Johan De Coen
Johan is als Concept Advisor werkzaam bij Venttri en heeft een grafische achtergrond. Hij deed uitgebreide ervaring en expertise op als Art Director bij een Belgische specialist in maatwerk raamdecoratie. Hij was o.a. verantwoordelijk voor merkbeleving en productpresentaties. Hij werkt niet alleen Business-to-Business, maar ontwikkelt ook Business-to-Consumer communicatieconcepten.
Blog van Johan
Bent u klaar voor een nieuwe start?
Krijg uw onderneming weer op de rails
Of u nu een groot of klein bedrijf hebt, de coronacrisis heeft een enorme impact op uw zaak. Maar u blijft niet bij de pakken neer zitten. U bent volop aan het uitzoeken hoe u top of mind blijft (of wordt) bij uw (potentiële) klanten.
Never waste a good crisis – zeker voor de woonsector!
Door de maatregelen van de overheid, naar aanleiding van de coronacrisis, zal onze geplande of gewenste zomervakantie dit jaar wellicht niet kunnen doorgaan. Maar laat dat nu net een kans zijn voor de lokale ondernemer. Waaraan kan een consument zijn/haar vrijgekomen vakantiebudget dan besteden? Voor andere aankopen die al een tijdje op het verlanglijstje staan. Denk maar eens aan dat nieuwe bankstel, die andere gordijnen, een lounge set voor in de tuin, een nieuw laagje verf…
De combinatie van ‘’verplicht thuisblijven’’ en extra ruimte in het budget zullen ervoor zorgen dat het de komende tijd druk zal zijn in de bouwmarkten en op de woonboulevards. De consument heeft nl. geen excuus meer voor dat eeuwige uitstellen.
Leverancier of verkoper van woonaccessoires: kom in actie en zorg dat uw product gekozen wordt!
Extra aandacht voor Instore Communicatie
Heeft u vragen over het ‘’hoe’’ en kunt u wel wat professioneel advies gebruiken? Over instore communicatie bijvoorbeeld. Of hoe u de zichtbaarheid van uw merk op de winkelvloer kunt vergroten. U wilt uw onderscheidende Unique Selling Points laten zien, maar u weet niet op welke manier?
Beleving van je merk
De kracht van een moodboard
Een moodboard verbeeldt waarvan je droomt: je ideale interieur en kleuren die daarbij horen, je favoriete merken, je toekomstbeeld, de perfecte vrijetijdsbesteding, reizen die je nog wil doen, etc. Die sfeer vertaald in een moodboard is in één opslag te zien, en vertelt méér dan 1000 woorden.
Hoe is je merk anders dan de rest?
Vertel je verhaal in meer dan een slogan
Een sterke slogan op een display kan een goede eyecatcher zijn om de aandacht te trekken. Maar het volledige verhaal waar je klanten om geven kan je beter kwijt in een mooi geargumenteerde folder. Met een folderdisplay combineer je het beste van 2 werelden.
Merk in de kijker
Positioneren is als daten. Laat het beste van jezelf zien
Maar zorg vooral dat je zichtbaar bent op de plek ‘’where the magic happens’’. Met een opvallende display zet je je merk in de kijker, prikkel en creëer je de juiste beleving bij je klant. Het display is multi-inzetbaar: in de vitrine, op de toonbank, op strategisch slimme plekken.
Maak op de winkelvloer gebruik van de kracht van fysieke presentatieproducten.