Productlancering in corona-tijd
Canon Europe
De vraag
Het Productteam van Canon Europe stond voor een interessante uitdaging: hoe lanceren we een nieuwe lijn, de Arizona 2300-serie, in Corona-tijd? Hoe gaan we de aandacht trekken? Canon was namelijk gewend om grootformaat printers live, face-to-face, te demonstreren, in aanwezigheid van vele internationale (potentiële) klanten en persrelaties. Vanwege de corona-richtlijnen was dit niet mogelijk.
Canon is wereldwijd een toonaangevende innovator en leverancier van beeld- en printoplossingen: www.canon.nl
De uitvoering
Stefanie Schumann, European Product Manager Large Format Graphics EMEA: ‘’We realiseerden ons dat een online lancering de enige manier zou zijn, maar we wilden daarbij onze klanten en partners ook iets tastbaars, iets persoonlijks in handen geven. Zodat ze echt gevoel zouden krijgen bij waar de Arizona 2300 serie voor staat. Als oplossing hebben we gekozen voor een krachtige combinatie van offline en online. Als onderdeel van het uitnodigingstraject voor het online launch event stuurden we een postmailing naar onze Europese VIP-klanten. In de brievenbus vonden ze een groot pakket met daarin een presentatiemap. In deze professionele map leggen we de voordelen van de Arizona 2300 uit, aan de hand van 4 verschillende stalen.
Net als het formaat van de presentatiemap, was de impact van de mailing groot. Nog voordat de online lancering plaatsvond, ontvingen onze accountmanagers positieve reacties op de presentatiemappen. Dat maakte dat ze meteen inhoudelijk het gesprek met de klanten konden aangaan, zelfs nog vóór de lancering.’’
Ervaring van de klant
Mevr. Schumann over het proces: ‘’Venttri heeft bij de totstandkoming van de presentatiemap zeer goed meegedacht, geadviseerd en ideeën aangedragen. Met een perfecte uitkomst tot gevolg. De presentatiemap bewees niet alleen haar waarde bij de productlancering, maar ook nu nog, bij de gesprekken die onze sales mensen dagelijks met de klanten voeren.”