Maatwerk presentatieproducten en stalenverwerking voor bedrijven en organisaties
  • NL
  • EN
  • DE

Product Launch in Corona Age.

Canon Europe

Back

The request

The Canon Europe Product Team faced an interesting challenge: how do we launch a new line, the Arizona 2300 Series, in Corona time? How are we going to attract attention? Canon was used to demonstrating large format printers live, face-to-face, in the presence of many international (potential) customers and press relations. Due to the corona guidelines, this was not possible.

Canon is a leading innovator and supplier of imaging and printing solutions worldwide: www.canon.co.uk

The execution

Stefanie Schumann, European Product Manager Large Format Graphics EMEA: “We realized that an online launch would be the only way, but we also wanted to give our customers and partners something tangible, something personal, so that they could really get a feel for what the Arizona 2300 series stands for. As a solution we have opted for a powerful combination of offline and online. As part of the invitation process for the online launch event, we sent a mail mailing to our European VIP customers. In the letterbox they found a large package containing a presentation folder. In this professional folder we explain the benefits of the Arizona 2300, using 4 different samples.

Just like the format of the presentation folder, the impact of the mailing was great. Even before the online launch took place, our account managers received positive reactions to the presentation folders. This meant that they could immediately enter into a substantive conversation with the customers, even before the launch.’’

The customer’s experience

Ms. Schumann about the process: “Venttri contributed very well to the creation of the presentation folder, advised and provided ideas. With a perfect outcome as a result. The presentation folder not only proved its value during the product launch, but even today, in the daily conversations that our sales people have with customers.

Productlancering in corona-tijd

Canon Europe

Back

De vraag

Het Productteam van Canon Europe stond voor een interessante uitdaging: hoe lanceren we een nieuwe lijn, de Arizona 2300-serie, in Corona-tijd? Hoe gaan we de aandacht trekken? Canon was namelijk gewend om grootformaat printers live, face-to-face, te demonstreren, in aanwezigheid van vele internationale (potentiële) klanten en persrelaties. Vanwege de corona-richtlijnen was dit niet mogelijk.

Canon is wereldwijd een toonaangevende innovator en leverancier van beeld- en printoplossingen: www.canon.nl

De uitvoering

Stefanie Schumann, European Product Manager Large Format Graphics EMEA: ‘’We realiseerden ons dat een online lancering de enige manier zou zijn, maar we wilden daarbij onze klanten en partners ook iets tastbaars, iets persoonlijks in handen geven. Zodat ze echt gevoel zouden krijgen bij waar de Arizona 2300 serie voor staat. Als oplossing hebben we gekozen voor een krachtige combinatie van offline en online. Als onderdeel van het uitnodigingstraject voor het online launch event stuurden we een postmailing naar onze Europese VIP-klanten. In de brievenbus vonden ze een groot pakket met daarin een presentatiemap. In deze professionele map leggen we de voordelen van de Arizona 2300 uit, aan de hand van 4 verschillende stalen.

Net als het formaat van de presentatiemap, was de impact van de mailing groot. Nog voordat de online lancering plaatsvond, ontvingen onze accountmanagers positieve reacties op de presentatiemappen. Dat maakte dat ze meteen inhoudelijk het gesprek met de klanten konden aangaan, zelfs nog vóór de lancering.’’

Ervaring van de klant

Mevr. Schumann over het proces: ‘’Venttri heeft bij de totstandkoming van de presentatiemap zeer goed meegedacht, geadviseerd en ideeën aangedragen. Met een perfecte uitkomst tot gevolg. De presentatiemap bewees niet alleen haar waarde bij de productlancering, maar ook nu nog, bij de gesprekken die onze sales mensen dagelijks met de klanten voeren.”

Back To Top